'Elke dag nieuwe dingen leren is mijn passie'. - Paul Veugen

Paul Veugen, 25 jaar, startte tijdens zijn studie aan de Universiteit van Tilburg (mede met ondersteuning vanuit Starterslift) met de ideevorming en uitwerking van Usabilla.

Usabilla is een online tool om heel snel feedback te krijgen van gebruikers op een website of online concept. In 2009 is Usabilla uitgebreid getest door meer dan 2500 bedrijven in Europa, VS en Zuid-Amerika. Paul lanceerde eind 2009 een freemium business model, gratis beperkte accounts en betaalde accounts (50-950$ / jaar) met meer features en mogelijkheden.

Paul begon als designer bij het bedrijf Flyers (internetontwikkeling) en ontwikkelde zich binnen dit dienstverband op een natuurlijke manier richting een eindverantwoordelijke positie in de bedrijfsvoering. Dit was zijn basis om te gaan ondernemen.
Veel inspiratie komt uit het kantoor waar Usabilla gevestigd is aan de Singel 146 met tal van andere ondernemers die bezig zijn met het opbouwen van een eigen bedrijf.

In 2010 moet Usabilla haar betaalde accounts flink te laten toenemen. Met een klantenportfolio bestaande uit bijv. Thomas Cook, Booking, Funda, ABN Amro, Vereniging Eigen Huis en de NOS moeten ze hier zeker toe in staat zijn. Daarnaast ook toonaangevende usability bedrijven zoals Concept7 en Valsplat.

Usabilla zoekt haar groei ook bij bureaus die aan internetontwikkeling doen en bedrijven in de usability sector. Mocht je er zelf werkzaam zijn of mensen kennen neem even contact op met Paul!